los orroz

Publicerad 2012-12-18 | kl: 21:18:23
Denna dagen har verkligen varit händelserik. Det är väl ingen som har missat gbgsorroz? Kollade igenom det igår kväll och blev riktigt chockad av hur grovt det var. Hade även en del vänner som blev uthängda, men dom verkade bara skratta åt det vilket jag tyckte var bra. Eftersom jag går i skola utanför Göteborg förstod jag inte kaoset förens flera vänner ringde och sa att jag inte skulle åka in till stan för de flesta betedde sig rent ut sagt som djur. Blev skit skraj, men bestämde mig för att dra in ändå (eftersom jag inte kommer hem på något annat sätt) och turen var på min sida då alla ungdomar hade skingrat sig när jag kom in. Sen kommer jag hem och ser alla dessa fruktansvärda videos/bilder/tweets/statusar. Är fortfarande i chock. Alla som var inblandade idag, hur fan tänker ni? Visst polisen sa att det var ca 15 personer som verkligen slogs och kastade stenar mm. Men alla de 150 andra som bara stod och tittade/filmade/tog kort på allt? Lite måtta får de ju vara liksom. Stoppar man inte en händelse där de riktas sparkar upp i ansiktet? jag förstår verkligen inte hur detta kan hända bland ungdomar mellan 13-17 år. Jag skyddar inte den som har startat instagram kontot men ska verkligen hennes kompisar få lida för detta? Är det dom som ska bli nerslagna och inlagda på sjukhus? Är de dom som ska få en klunga med 10 pers på sig som bara står och sparkar och sparkar? Alla inblandade ses som exakt lika dåliga människor i mina ögon. Fy usch. Kan verkligen inte släppa det, detta är så sjukt så jag vet inte vad.
 
Men nu ska jag tänka på något annat och ta ett gott kvällsmål. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0